یادها و خاطره ها (4)

بر در آن خانه،
پارچه ای نصب شده..
رنگ شب،
طرح غروب

فاصله بسیار است..
به گمانم شاید،
یک نفر فوت شده!

عکس مرحوم کمی کوچک بود..
خیره بر عکس شدم،
فاتحه می خواندم،
و جلو می رفتم...

فاصله کمتر شد..
عکس واضح تر شد،
فاتحه قطع نشد!

عکس مرحوم شبیه من بود!
یادم آمد..

آخرین عکس حیات من بود! ...
   

 

 

 

  شاعر: علیرضا مرندی - به نقل از www.shereno.ir 

 

برای دیدن سایر تصاویر به ادامه مطلب بروید.

فاتحه رو فراموش نکنید! 

 

  

 

 

  

 

 

  

  

 

 

   

 

 

 

 

 

   

 

 

    

  

.

نظرات 8 + ارسال نظر
و-ن سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ب.ظ

هر زمان پیرمردی زیر خاک می رود، یک کتاب تاریخ زیر خاک پنهان می شود.((گوته))
بهتر بود اسمها رو هم می نوشتید

سلام
با تشکر از لطف شما، علت عدم ذکر اسامی اینه که این افراد رو همه اهالی می شناسند.

و-ن پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:02 ق.ظ

سرای سالمندان
درآن آیینه ی پیرشکسته
نگاهش پرزحسرت روح خسته
خودم را دیدم وفردای خودرا
غمی از حسرتش بردل نشسته
زدل آهی کشید ازدرددنیا
ازآن دلگیر جا ی تنگ وبسته
مگر این غیر فرداهای من بود.؟
به او گفتم بگوید از گذشته
ولی جز آه او چیزی ندیدم
دردل را به روی غیر بسته
سکوتش سخت سنگین بودوگویا
به عکس قاب کهنه خیره گشته
چروک دست وپیشانیش میگفت
امید از زنده بودن هم گسسته
خداوندا چگونه زیست باید؟
که درپایان نباشم دل شکسته
عبور ما چه سان باشد از این راه؟
رها از بند غم باشیم ورسته

م ی چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:08 ب.ظ

به یاد بودن از نعمات بسیار ارزشمند خالق به مخلوق است که در سایه ان تحولات فکری خلق و جوامع بشری توسعه می یابند.تلاش خالصانه شما در ایجاد چنین سایتی قابل تقدیر و تشکر است.س م ی.

م.خ چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:19 ب.ظ

آنان که با افکاری پاک و فطرتی زیبا در قلب دیگران جای دارند را هرگز هراسی از فراموشی نیست چرا که جاودانند

م.خ چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:35 ب.ظ

خدایا نعمت عافیت مبدا همه نیازهاست و عاقبت به خیری مقصد همه نیازهاست این مبدا تا آن مقصد والاترین نیازها دلخوشی است به بزرگیت سوگند آنرا به تمامی دوستانم عطا فرما

علی ملکی نوه ایلیا دایی سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:13 ب.ظ

یادشون بخیر
اگر عکسهای قدمی تر هم دارید بذارید.لطفا

سلام
اتفاقا من هم دنبال تصاویر قدیمی هستم ولی به کمک دوستان نیاز دارم، باید تصاویر قدیمی که در اختیار دارید ارسال کنید تا در وبلاگ قرار بدم. مثلا یک عکس از ایلیا دائی!!

یدالله باقری یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام خدمت شما گل شما
از کار قشنگ و ماندگارتون از ابتدای شروع این وبلاگ تا به الان تشکر میکنم هر جای کار بسیاری در این وبلاگ هست ولی در کل کار ماندگاری انجام دادید خداوند شما را خیر دهد
هر وقت از این وبلاگ دیدن میکنم خاطرات برام مرور میشن

[ بدون نام ] جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:23 ب.ظ

از عکس های بینظیر و چشمگیر شما بسیار متشکر هستم ای کاش جای برای فیلم های قدیمی هم میگذاشتید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد